tiistai 8. huhtikuuta 2014

Ensimmäinen päivä Norjassa!:)

Keskiviikkona 27.3 iltapäivällä heti esityksen jälkeen lähdimme Joannan kyydissä ajamaan kohti Helsinkiä! Osalla matka taittui junan kyydissä. :) Kaikki olivat tosi väsyneitä produktioviikkojen ja esitysten jäljiltä, mutta matka taittui kuitenkin rattoisasti hyvässä seurassa.
Yöllä ei paljon kerinnyt nukkua, kun herätyskello herätti jo viiden aikaan aamuyöllä. Lentomme lähti Helsinki-Vantaan lentokentältä kello 07:10. Lentokoneessa ei hirveästi tullut nautittua maisemista, sillä väsymys painoi päälle niin lujaa, että koko matka meni nukkuessa.
Saavuttuamme Norjaan hyppäsimme heti laukkujen hakemisen jälkeen bussiin, joka vei meidät Vestbyyn missä sijaitsi Follo Folkehogskole, jossa yövyimme koko reissumme ajan. Follossa on samanlainen vastaava tanssilinja, kuin meillä täällä Keski-Pohjanmaan opistolla. Follon koulussa on pelkästään erilaisia kansanopistolinjoja ja meininki on erittäin yhteisöllistä, mikä oli todella ihailtavaa!:)
Ensimmäisenä saavuttuamme koululle haukkasimme vähän välipalaa, jonka jälkeen pääsimmekin suoraapäätä tanssitunnille yhdessä norjalaisten tanssilinjan opiskelijoiden kanssa. Tunti oli todella menevä ja meininki iloista. Meidät otettiin mielestäni tosi hyvin vastaan, vaikka välillä saatoimme olla tiellä, kun tanssisarjat olivat kuitenkin meille ihan vieraita ja muille jo tutumpia. Pysyimme kuitenkin ihan hyvin perässä kaikesta huolimatta!:) Erityisesti mieleeni jäi yksi todella vauhdikas ja nopea hyppysarja, jota teimme tunnin lopuksi. Se oli ihan mahtava!
Tanssitunnin jälkeen oli ruokailu, jonka päätteeksi ajattelimme kaipaavamme lepoa. Kummasti virtaa kuitenkin riitti vielä aerobictunnille ja venyttelyynkin. Ennen niitä tunteja pääsimme nauttimaan norjalaisten kuorolaulusta. Kaikki lauloivat täysillä mukana ja se kuullosti todella hienolta! Vieläkin voin kuulla korvissani laulun spell for oss Johnny, jota hoilasimme vielä kotimatkallakin. :D
Laulelujen jälkeen menimme sitten vielä hikoilemaan aerobictunnille. Vetäjä oli aivan älyttömän energinen, josta sai kyllä voimaa omaan tekemiseen! Aerobictunti oli tosi monipuolinen sisältäen myös parijuttuja ja juoksua. Hiki kyllä virtasi tunnin päätteeksi. Oli ihanaa jäädä sen jälkeen vielä venyttelemään ja rentoutumaan pitkän päivän päätteeksi. Illalla tulikin uni jo melko aikaisin.

Loppuun vielä muutamia kuvia aerobictunnilta!:)